top of page

Villkor för Lantliv & Trädgårds webbshop

1. Beställning och priser 

 

1.1 Alla priser anges i SEK, svenska kronor, inklusive moms. Fraktkostnad tillkommer på alla beställningar som inte väljs för avhämtning i vår butik på Färjestadsvägen 6, Södra Ängby, Bromma.  

 

1.2 Vi levererar enbart till Sverige.  

 

1.3 Vid genomförd beställning på lantlivtradgard.se godkänner du våra allmänna köpevillkor och köpeavtalet blir således bindande när du mottagit din orderbekräftelse från oss.

 

1.4 Du betalar ditt köp tryggt genom Klarnas betaltjänst. I kassan kan du välja att betala direkt med kortbetalning eller Swish, men du kan även dela upp din betalning eller välja att betala med faktura. Alla frågor kring betalning sker direkt till Klarnas kundtjänst. 

 

1.5 Vi reserverar oss för eventuella tekniska fel, slutförsäljning och uppenbara fel i prissättningen till följd av tryckfel. Detta medför att vi på Lantliv & Trädgård har rätt att annullera en order som skett till uppenbart felaktigt pris. 

 

1.6 Vi erbjuder ingen prisgaranti. 

2. Leverans och frakt 

 

2.1 Vi behandlar din order inom 1-3 vardagar. Om en vara i din beställning är slut i lager kontaktar vi dig så fort vi kan på mail, för vidare hantering. Du som kund har då rätt att avsäga dig hela eller delar av din beställning och få en återbetalning av oss.

 

2.2 När din beställning lämnat vårt lager finns ingen möjlighet att ändra i din order. Skulle något vara fel i de kontaktuppgifter du lämnat är du skyldig att kontakta oss för vidare hantering.  

 

2.3 Vi skickar alla beställningar med Postnord. En fraktkostnad på 79 SEK tillkommer på alla beställningar i vår webbshop på order under 699 SEK. Handlar du över 699 SEK så är du berättigad till fri frakt.  

Du kan även välja att hämta ut ditt paket i vår butik på Färjestadsvägen 6, Södra Ängby, Bromma. Uthämtning sker då under våra ordinarie öppettider: tisdag-fredag mellan 11-18 eller lördag mellan 10-16. Väljer du det alternativet tillkommer ingen fraktkostnad.  

 

2.4 Leveranstid efter att vi skickat din beställning är i normala fall 1-2 vardagar med Postnord. Ditt paket är alltid spårbart via postnord.se men vid en eventuellt större leveransförsening kommer vi att kontakta dig med information. Vi kan dock aldrig garantera leverans till en viss dag.  

 

2.5 Lantliv & Trädgård ansvar inte över ej uthämtade paket. Du som kund kommer därför att bli debiterad hela kostnaden som ett ej uthämtat paket medför. Detta i form av en returfrakt på 95 SEK och Postnords debiteringskostnad för ej uthämtat paket på 69 SEK.  

 

2.6 Om ditt paket skulle vara synligt skadat vid uthämtning ska du omedelbart anmäla detta till Postnord. De hanterar alla reklamationer gällande skador på ytteremballage som skett i transporten av ditt paket. Skulle något inuti paketet vara skadat så tar du i stället först kontakt med oss på info@lantlivtradgard.se för reklamationshantering. Observera att du måste dokumentera skadorna, på både varor och emballage, med foton som du bifogar oss i kontakten. Din reklamation vid skadat gods måste inkomma till oss inom 48 timmar från det att du mottagit din leverans.  

 

2.7 Vi packar ditt paket som du beställer i vår webbshop med omsorg, men även med extra tanke på miljön. Därför återanvänder vi packmaterial från våra leverantörer i den mån det är möjligt. Allt för att undvika att fullt fungerande emballage slängs. 

3. Retur och ångerrätt 

 

3.1 Enligt distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Ångerrätten gäller däremot inte på livsmedel, så retur på ätbart i vår webbshop godkänner vi ej.  

Observera att ångerrätten inte heller gäller våra kurser, där anmälan är bindande och köpt plats återbetalas ej, eftersom kurserna utförs på plats i vår fysiska butik.  

 

3.2 För att få returnera en produkt måste den komma tillbaka till oss i samma skick som när du tog emot den. Det betyder att den måste ligga i sin originalförpackning och returneras på ett säkert sätt. Skulle det finnas tecken på att varan är använd eller skadad, så kan vi komma att debitera dig för varans värdeminskning då vi inte kommer kunna sälja varan som en vara i nyskick.  

 

3.3 Du som kund står för returfrakten som är 95 SEK med Postnord. Denna summa korrigeras och dras således av från din återbetalning. Du måste kontakta oss på info@lantlivtradgard.se för att vi ska kunna förse dig med en returfraktsedel. Du kommer att få en QR-kod som du kan visa upp för ditt ombud för utskrift om du saknar egen skrivare.  

 

3.4 Du kan även returnera till oss direkt i butik. Detta sker då inom våra öppettider. Medtag kvitto/bekräftelse på beställning så att vi kan återbetala dig. Att returnera i butik medför ingen returkostnad.  

 

3.5 Vi tillhandahåller ingen bytesrätt av våra produkter i webbshopen. I det fall att du som kund vill byta färg eller liknande måste du alltså returnera den vara du inte vill ha och sen beställa en ny.  

 

3.6 Återbetalning vid en retur sker till samma betalsätt som användes vid köpet och hanteras av Klarna.   

 

4. Reklamation 

 

4.1 Vi följer konsumentköplagen, så om du upptäcker att din vara har ett fabrikationsfel kan du givetvis reklamera den. Det måste dock stå utom rimligt tvivel att felet uppkommit i produktionen och att det inte är en följd av slitage från användning. En reklamation ska anmälas så fort du som kund upptäcker ett fel med din vara.  

 

4.2 Vid godkänd reklamation står vi på Lantliv & Trädgård för alla retur- och omkostnader. För att göra en reklamation kontaktar du oss på info@lantlivtradgard.se 

 

4.3 Du kan även reklamera en vara som gått sönder i leveransen. Om det är uppenbart att det är en skada som uppkommit i transporten ska detta anmälas direkt till fraktbolaget Postnord. I övriga fall ska detta anmälas till oss på info@lantlivtradgard.se 

Kom ihåg att dokumentera med bilder inför en reklamation då dessa används i bedömningen.  

bottom of page